Regulamin sklepu

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym między innymi składania i realizacji Zamówień, korzystania z Konta Klienta, tryb postępowania reklamacyjnego, uprawnienia związane z odstąpieniem od Umowy sprzedaży.

  2. Regulamin jest udostępniany Klientowi pod adresem vioma.pl/regulamin-sklepu nieodpłatnie, przed zawarciem Umowy sprzedaży, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtworzenie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą Systemu Teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.

  3. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie aktualnej wersji niniejszego Regulaminu, tj. wersji, która jest obowiązująca i zaakceptowana przez Klienta w momencie złożenia Zamówienia.

  4. Zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług Konta Klienta wskazanych w niniejszym Regulaminie następuje pod warunkiem rejestracji w Sklepie Internetowym, zapoznania się i akceptacji treści niniejszego Regulaminu.

  5. Przez zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług Konta Klienta Sprzedawca zobowiązuje się do stałego świadczenia na rzecz Klienta usług dostępu do Konta Klienta oraz korzystania ze Sklepu Internetowego w pełnym zakresie na podstawie, w ramach i na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie.

§2 DEFINICJE

  1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

    1. Sprzedawcy” – należy przez to rozumieć Vioma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres ul. Grunwaldzka 3/2 77-200 Miastko, numer NIP: PL8421780548, numer REGON: 383319710, KRS 0000785415, o kapitale zakładowym 5 000,00 złotych e-mail kamienieogrodowe@vioma.com.pl - który prowadzi Sklep Internetowy i za jego pośrednictwem dokonuje sprzedaży Towarów;

    2. Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystającą ze Sklepu Internetowego, w tym przy pomocy utworzonego dla niej przez Sprzedawcę Konta Klienta;

    3. Konsumencie” - należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną, korzystającego ze Sklepu Internetowego, dokonującego zakupów, w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta;

    4. Stronach– należy przez to rozumieć łącznie Sprzedawcę i Klienta;

    5. Umowie sprzedaży”– należy przez to rozumieć umowę zawartą na odległość, której przedmiotem jest sprzedaż przez Sprzedawcę Towaru na rzecz Klienta zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.

    6. Sklepie Internetowym”– należy przez to rozumieć platformę internetową www.vioma.pl administrowaną przez Sprzedawcę, dostępną on-line poprzez witrynę www.vioma.pl, za pośrednictwem której Klient może dokonać zakupu Towarów;

    7. Systemie Teleinformatycznym” - należy przez to rozumieć zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2460 ze zm.);

    8. Towarze” - należy przez to rozumieć rzecz ruchomą prezentowaną przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, która może być przedmiotem Umowy sprzedaży. Zdjęcia Towarów mają charakter poglądowy; oznacza to, że Towary na zdjęciach mogą nieznacznie różnić się od ich rzeczywistego wyglądu ze względu na indywidualne ustawienia sprzętu komputerowego Klienta (np. nasycenie kolorów, proporcje). Towar w postaci kruszyw jest naturalnym produktem. Ze względu na procesy zachodzące w trakcie produkcji (wydobywanie, kruszenie czy otaczanie) Sprzedawca zastrzega, że zdjęcia mają charakter jedynie poglądowy. Rzeczywisty wygląd w tym w szczególności odcień i kolor mogą odbiegać od prezentowanego na zdjęciach. Naturalny kamień po obróbce jest produktem niepowtarzalnym, jego kształt i kolor może być zmienny w zależności od skały z której zostanie wyprodukowany. Z uwagi na procesy technologiczne i logistyczne wszystkie oferowane kruszywa mogą zawierać w masie do 25% podziarna oraz nadziarna.

    9. Koncie Klienta” – należy przez to rozumieć indywidualne konto założone dla Klienta w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, przy pomocy którego Klient korzysta z dostępu do Sklepu Internetowego oraz ma możliwość między innymi składania Zamówień w sposób uproszczony;

    10. Adresie Elektronicznym” – należy przez to rozumieć oznaczenie Systemu Teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej;

    11. Cenie”– należy przez to rozumieć wartość brutto Towaru wyrażoną w walucie PLN, uwzględniającą podatek od towarów i usług. Cena nie uwzględnia kosztu dostawy, który zależny jest od sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, a także od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawany jest przy wyborze sposobu dostawy Towaru przez Klienta. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Towaru wraz z innymi kosztami, w tym kosztami dostawy) wskazany jest w koszyku przed złożeniem Zamówienia przez Klienta;

    12. Danych Osobowych” - należy przez to rozumieć informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej;

    13. Administratorze Danych Osobowych” - należy przez to rozumieć Sprzedawcę, który występując w tej roli samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania Danych Osobowych;

    14. Regulaminie” - należy przez to rozumieć niniejszy dokument;

    15. RODO” – należy przez to rozumieć ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04);

    16. Zamówieniunależy przez to rozumieć oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające: rodzaj i ilość zamawianych Towarów; rodzaj dostawy; rodzaj i wysokość płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

§3 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.

  2. Sklep Internetowy służy do sprzedaży towarów wielkogabarytowych, dostarczanych transportem ciężarowym. W przypadku chęci zakupu Towarów w ilości detalicznej lub ilości hurtowej, której rozwiązania technologiczne Sklepu Internetowego nie są w stanie przetworzyć, Klient ma możliwość złożenia zamówienia drogą email wysyłając zapytanie na Adres Elektroniczny Sprzedawcy: kamienieogrodowe@vioma.com.pl . Jeśli z treści składanego Zamówienia poprzez Sklep internetowy będzie wynikać, iż zamówienie ma charakter Zamówienia wymagającego indywidualnej wyceny transportu i oceny możliwości logistycznych, w szczególności w przypadku zamówień dotyczących ilości Towaru lub dostawy do miejsca o utrudnionym dojeździe - wymagających użycia niestandardowych pojazdów, Sprzedawca ma prawo odmowy realizacji takiego Zamówienia informując o tym Klienta poprzez stosowny komunikat w Sklepie internetowym lub kontaktując się z Klientem w tym przedmiocie.

  3. Informacje o Towarach zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.

  4. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są równoznaczne z tym, że Towary są faktycznie dostępne u Sprzedawcy i jest możliwa realizacja Zamówienia na nie.

  5. Towary prezentowane w Sklepie Internetowym mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub Sprzedawcy, która zasięgiem obejmuje terytorium Polski. Czas udzielenia gwarancji każdego Towaru wskazana jest w jego opisie. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta. Sprzedawca co do zasady nie udziela własnej gwarancji na Towar.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym, wprowadzenia nowych Towarów do oferty, usuwania Towarów z oferty lub zmianę ich opisu, prowadzenia akcji promocyjnych w Sklepie Internetowym, w szczególności na podstawie regulaminu danej promocji. Wprowadzone zmiany nie wpływają na skuteczność i wykonywanie złożonych wcześniej Zamówień przez Klienta.

  7. Sprzedawca zapewnia dostępność Sklepu Internetowego dla Klienta wyłącznie on-line i pod warunkiem zapewnienia przez Klienta na jego własny koszt:

    1. sprzętu komputerowego z systemem operacyjnym pozwalającym na korzystanie z zasobów sieci Internet,

    2. połączenia z siecią Internet;

    3. dostępu do indywidualnego konta poczty elektronicznej e-mail;

    4. prawidłowo skonfigurowanej przeglądarki internetowej w najnowszej oficjalnej wersji z włączoną opcją obsługi plików typu „cookies” (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera)

  8. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Regulaminu, Sklep Internetowy jest dostępny dla Klienta w okresie korzystania przez niego ze Sklepu Internetowego, przez całą dobę i siedem dni w tygodniu.

  9. Sprzedawca zastrzega możliwość zaistnienia niedostępności on-line Sklepu Internetowego dla Klienta celem zapewnienia bezpieczeństwa i stabilności Sklepu Internetowego na potrzeby napraw, konserwacji, usuwania awarii, wprowadzania niezbędnych adaptacji, zmian i innych tym podobnych czynności.

  10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany funkcjonalności Sklepu Internetowego, zarówno poprzez rozbudowywanie go o nowe funkcje jak i zmiany istniejącej funkcjonalności.

§4 KONTO KLIENTA

  1. Warunkiem korzystania przez Klienta z pełnego zakresu funkcjonalności Sklepu Internetowego jest akceptacja postanowień Regulaminu, nieodpłatna rejestracja Konta Klienta w Sklepie Internetowym i potwierdzenie tej rejestracji przez Sprzedawcę.

  2. Założenie Konta Klienta nie jest konieczne do złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym.

  3. Poprzez zarejestrowanie Konta Klienta oraz akceptację postanowień Regulaminu, Klient składa oświadczenie woli wyrażające zgodę na świadczenie drogą elektroniczną usług prowadzenia Konta Klienta zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

  4. Podczas rejestracji Konta Klienta wprowadza on ustalone przez siebie i znane tylko sobie login i hasło. Klient ma obowiązek dbać, aby jego login i hasło pozostały poufne, a w szczególności nie może ich udostępniać osobom nieuprawnionym.

  5. Klient powinien w celu rejestracji Konta Klienta:

    1. wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się w Sklepie Internetowym;

    2. wypełnić wszystkie pola formularza oznaczone gwiazdką jako obowiązkowe;

    3. zaakceptować Regulamin.

  6. Dane wpisane do formularza rejestracyjnego podczas rejestracji Konta Klienta powinny dotyczyć Klienta oraz powinny być prawdziwe.

  7. Podczas rejestracji Konta Klienta na wskazany we wniosku rejestracyjnym Adres Elektroniczny wysłane zostanie potwierdzenie rejestracji Konta Klienta w Sklepie Internetowym, z prośbą o zweryfikowanie danych i zakończenie rejestracji Konta Klienta. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas rejestracji danych.

  8. Sprzedawca może odmówić przyjęcie rejestracji Konta Klienta i zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z ważnych przyczyn.

§5 ZAMÓWIENIA I ICH REALIZACJA

  1. Zamówienia można składać za pośrednictwem elektronicznego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

  2. Klient może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się do Konta Klienta bądź bez Konta poprzez podanie danych wskazanych w elektronicznym formularzu Zamówienia niezbędnych do realizacji Zamówienia.

  3. Celem złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego Klient dodaje wybrane przez siebie Towary do koszyka dokonując wyboru rodzaju i liczby Towarów oraz naciskając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA” oraz podejmuje inne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty, w tym wskazuje sposób dostawy (jeśli dla danego Towaru dostępne są różne sposoby dostawy) i formę płatności. Następnie Klient składa Zamówienie przez wysłanie elektronicznego formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na stronie internetowej Sklepu Internetowego przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” (lub jemu równoważny). W celu złożenia Zamówienia konieczna jest uprzednia akceptacja postanowień Regulaminu przez Klienta. W podsumowaniu Zamówienia, przed jego wysyłką do Sprzedawcy, Klient otrzymuje informację o głównych cechach zamawianych Towarów, łącznym koszcie Zamówienia, czyli Cenie za wybrany Towar, koszcie dostawy (a w przypadku Zamówień, gdzie koszt transportu jest indywidualnie ustalany – informację o konieczności pokrycia kosztów transportu), jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie go obciążają w związku z Zamówieniem. W przypadku zamówień dotyczących ilości Towaru lub dostawy do miejsca o utrudnionym dojeździe - wymagających użycia niestandardowych pojazdów Sprzedawca przed potwierdzeniem zamówienia ma prawo dokonać rekalkulacji kosztów transportu, a w takim przypadku zamówienie jest realizowane dopiero po akceptacji kosztów transportu przez Klienta.

  4. Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.

  5. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta Adres Elektroniczny informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Informacja ta stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, co jest równoznaczne z zawarciem przez Strony Umowy sprzedaży.

  6. Wiążąca i ostateczna jest Cena podana w koszyku, w chwili składania Zamówienia przez Klienta, z zastrzeżeniem kosztów transportu, które w przypadku wybranych Towarów podlegają indywidualnemu wyliczeniu – w takim wypadku Klient jest informowany przy składaniu zamówienia o konieczności poniesienia kosztów transportu.

  7. Za Zamówienie złożone w Sklepie Internetowym Klient może zapłacić:

    1. z góry – przelewem tradycyjnym na rachunek płatniczy Sprzedawcy nr Numer konta bankowego Administratora albo przy pomocy płatności elektronicznych i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem operatorów płatności elektronicznych.

  8. Klient dokonując płatności zostanie poinformowany o jej wysokości bezpośrednio przed jej dokonaniem, a także o dostępnych metodach płatności oraz o danych operatora realizującego płatności. Szczegółowy regulamin dokonywania płatności za pośrednictwem operatorów realizujących płatności elektroniczne dostępny jest na stronie internetowej danego operatora.

  9. W celu dokonania płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej Klient powinien postępować zgodnie z instrukcjami podawanymi przez operatora płatności elektronicznych, do którego zostanie przekierowany ze Sklepu Internetowego, oraz niezwłocznie dokonać zapłaty za złożone Zamówienie.

  10. Klient oświadcza, że wyraża zgodę na stosowanie i przekazywanie przez Usługodawcę faktur elektronicznych niewymagających podpisów stron w formacie pdf poprzez wysyłanie ich na wskazany przez Klienta Adres Elektroniczny. Sprzedawca dostarcza Klientowi fakturę droga elektroniczną niezwłocznie po otrzymaniu płatności za Zamówienie.

  11. Sprzedawca realizuje dostawy Towarów wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że inaczej zastrzeżono w opisie danego Towaru. Dostawy międzynarodowe są możliwe po wcześniejszym ustaleniu warunków dostawy z Sprzedawcą wysyłając zapytanie na kamienieogrodowe@vioma.com.pl.

  12. Składając Zamówienie Klient dokonuje wyboru w zakresie sposobu dostawy Towaru. Towar może zostać Klientowi dostarczony:

    1. za pomocą firmy kurierskiej,

    2. za pomocą Poczty Polskiej,

    3. za pomocą paczkomatu,

    4. poprzez odbiór osobisty Towaru przez Klienta w magazynie wskazanym przez Sprzedawcę. Sklep internetowy Vioma ma magazyny w różnych miejscowościach w Polsce, zatem przed zakupem należy zapytać Sprzedawcy przez adres elektroniczny kamienieogrodowe@vioma.com.pl o możliwy adres odbioru towaru.

    5. transportem ciężarowym

Przy czym Sprzedający zastrzega, że w przypadku niektórych Towarów, ze względu na ich specyfikę i gabaryty możliwa może być wyłącznie dostawa transportem ciężarowym.

  1. Klient zamawiając towar z opcją dostawy transportem ciężarowym jest zobowiązany do zapewnienia warunków potrzebnych do odbioru transportu ciężarowego, a także do rozładunku towarów pakowanych na paletach i big bagach. Sprzedający nie zapewnia rozładunku Towarów na miejscu, a zapewnienie sprzętu (wózek widłowy, ładowarka) wraz z operatorem tego sprzętu potrzebnego do rozładunku towarów w miejscu dostawy towaru, leży po stronie Klienta. Bezpośrednie koszty związane z odbiorem i rozładunkiem towaru leżą po stronie Klienta.

Miejsce dostawy musi spełniać warunki umożliwiające wjechanie, rozładowanie i wyjechanie transportu ciężarowego. Teren musi mieć utwardzone podłoże a szerokość i wysokość wjazdu, a także nośność bezpośrednich dróg dojazdowych i wewnętrznych musi umożliwiać manewrowanie pojazdem ciężarowym.

Załadowany pojazd ciężarowy waży około 40ton.

Wymiary ciężarówki typu wywrotka (ciągnik z naczepą): długość około 13m, szerokość około 2,5m, wysokość około 9 metrów (przy naczepie przygotowanej do zsypu kruszywa).

Wymiary ciężarówki typu plandeka/firana (ciągnik z naczepą): długość około 16,5m, szerokość około 2,5m, wysokość około 4m.

Klient musi zapewnić miejsce gdzie towar może zostać bezpiecznie rozładowany i składowany. Rodzaj transportu ciężarowego będzie dostosowany do rodzaju towaru. Kruszywo luzem ładowane jest na ciężarówkę typu wywrotka. Kruszywo pakowane w big bagach i/lub paletach ładowane jest na ciężarówkę typu plandeka/ firana. W przypadku braku możliwości dojechania do miejsca rozładunku wskazanego przez Klienta z uwagi na ograniczenia faktyczne (np. brak odpowiednio szerokiego wjazdu) lub administracyjne (np. zakazy wjazdu dla określonych pojazdów) Sprzedawca może pozostawić Towar (i). w miejscu możliwie zbliżonym do wskazanego miejsca rozładunku (np. przy wjeździe na posesję), o ile umożliwia ono rozładowanie Towaru(ii). w innym nieodległym miejscu wskazanym przez Klienta.

  1. Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym informację o orientacyjnej liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy Towarów przy użyciu określonej metody dostawy. Faktyczny termin dostawy może się różnić od podanego w Sklepie internetowym, w szczególności w przypadku zamówienia znacznej ilości Towaru lub braku dostępności Towaru u dostawców, przy czym Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar nie później niż 30 dni roboczych od dnia potwierdzenia Zamówienia.

  2. Odbierając Towar Klient powinien sprawdzić jego stan w trakcie rozładunku/ odbioru Towaru. W przypadku stwierdzenia niezgodności z Zamówieniem, złej jakości towaru, zniszczenia lub naruszenia opakowania należy spisać protokół szkody w obecności osoby dostarczającej Towar. Zalecany jest kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sytuacji pod numerem tel. +48 531 005 012. Klient powinien niezwłocznie przesłać do Sprzedawcy protokół szkody wraz ewentualną reklamacją.

  3. Sprzedawca zastrzega maksymalny czas realizacji Zamówienia wynoszący 30 dni. Niezależnie od uprawnień przysługujących Kupującym – konsumentom - Po bezskutecznym upływie tego terminu Klient może anulować Zamówienie poprzez przesłanie do Sprzedawcy oświadczenia o anulowaniu Zamówienia. W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi będącemu Konsumentem wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym ewentualne koszty dostarczenia Towaru.

  4. Sprzedawca dołącza do każdego dostarczanego Zamówienia potwierdzenie sprzedaży w postaci faktury VAT lub paragonu fiskalnego. W przypadku, gdy Zamawiający jest płatnikiem podatku VAT i chce otrzymać fakturę, powinien wysłać Sprzedającemu stosowną informację o tym, np. za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio po dokonanym zakupie, podając niezbędne dane.

  5. W przypadku Zamówień i Umów sprzedaży Towarów ładowanych luzem, w big bagach, na palecie, pakowanych na pojazd ciężarowy podana w Zamówieniu masa Towaru ma charakter orientacyjny i może różnić się od faktycznie dostarczonej o +/- 5%. Ze względów technologicznych, a także z uwagi na to, że towary są pozyskiwane w różnych miejscach - dostarczany Towar jest ważony w miejscu jego załadunku, a jego dokładna masa jest odnotowywana w dokumentach przewozowych. Tak ustalona masa Towaru stanowić będzie podstawę do ustalenia ostatecznej ceny Towaru, w ten sposób, że (i). W przypadku, gdy masa Towaru jest większa niż określona w Zamówieniu – Klient uiszcza dopłatę za Towar stosownie do nadmiarowej masy. (ii). W przypadku, gdy masa Towaru jest mniejsza niż określona w Zamówieniu – Sprzedawca zwraca Klientowi za Towar uiszczoną cenę w części stosownie do zmniejszenia masy. W każdym zaś przypadku – Sprzedający skoryguje dokumenty zakupowe (np. fakturę) jeśli były już wystawione.

§6 ROZWIĄZANIE I WYGAŚNIĘCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG

  1. Niniejszy rozdział nie dotyczy Umów Sprzedaży, lecz ma zastosowanie wyłącznie do umów o świadczenie drogą elektroniczną usług prowadzenia Konta Klienta.

  2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną może zostać rozwiązana przez Klienta w każdym czasie za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Sprzedawca dokona potwierdzenia rozwiązania umowy poprzez wysłanie Klientowi wiadomości na Adres Elektroniczny wskazany przez Klienta w Koncie Klienta.

  3. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie z ważnych przyczyn za 14-dniowym okresem wypowiedzenia. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na Adres Elektroniczny wskazany przez Klienta w Koncie Klienta.

  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną wygasa w razie:

    1. Śmierci albo likwidacji Klienta;

    2. Likwidacji Sprzedawcy albo zaprzestania prowadzenia przez Sprzedawcę działalności gospodarczej.

§7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Sprzedawca jako Administrator Danych Osobowych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie możliwe środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony Danych Osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO.

  2. Sprzedawca korzysta w ramach Sklepu Internetowego z plików cookies i innych podobnych technologii, żeby poprawić efektywność i zaproponować Klientowi coraz doskonalsze funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz bardziej dopasowane reklamy. Jeśli Klient nie zgadza się na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach cookies, może on zmienić zasady dotyczące plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej lub zastosowanie tzw. opt-out na stronie dostawcy danego rozwiązania technologicznego. Szczegółowe informacje odnośnie stosowanych przez Sprzedawcę technologii dostępne są w Polityce cookies dostępnej vioma.pl/polityka-cookies.

  3. Więcej informacji na temat przetwarzania Danych Osobowych przez Sprzedawcę znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej vioma.pl/polityka-prywatnosci.

§8 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Klient zobowiązany jest korzystać ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem i powstrzymać się od wszelkiej działalności, która mogłaby zakłócić jego prawidłowe funkcjonowanie.

  2. Klientowi zakazuje się wprowadzania do obszaru Sklepu Internetowego treści o charakterze bezprawnym. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i zgodność z przepisami prawa danych wprowadzonych i przechowywanych w Koncie Klienta.

  3. W zakresie dozwolonym przepisami prawa, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:

    1. blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych, które obsługują wiadomości e-mail Klienta, przesyłane wiadomości Sprzedawcy na Adres Elektroniczny Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail wysłanych przez Sprzedającego przez oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie komputerowym używanym przez Klienta;

    2. nieprawidłowe działanie Sklepu Internetowego wynikające z okoliczności, że sprzęt komputerowy, oprogramowanie lub dostęp do Internetu Klienta nie spełniają wymagań technicznych wskazanych w Regulaminie;

    3. konsekwencje podania przez Klienta błędnych lub niezgodnych z prawdą danych Klienta przy rejestracji Konta Klienta lub składaniu Zamówienia.

  4. Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych witryn internetowych. Sprzedawca nie odpowiada za treść, formę oraz poprawność informacji zawartych w tych odnośnikach. Przeglądanie zawartości odnośników odbywa się na własne ryzyko Klienta.

  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo umieszczania w dowolnej części Sklepu Internetowego treści reklamowych w formach stosowanych w Internecie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści reklamowe zamieszczane w Sklepie Internetowym oraz za wynikające z tego tytułu roszczenia osób trzecich.

  6. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Towaru, niezależnie od źródła i podstawy prawnej roszczenia Klienta niebędącego Konsumentem, a także wyłączona jest odpowiedzialność z tytułu utraconych korzyści.

§ 9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Konsument jest uprawiony do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania Zamówienia. Termin ten rozpoczyna bieg:

    1. od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,

    2. w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części

    3. w przypadku Umowa sprzedaży polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;

    4. dla pozostałych przypadków - od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.

  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  3. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu, preferowanie na Adres Elektroniczny kamienieogrodowe@vioma.com.pl Jeżeli Konsument skorzysta z tej możliwości, Sprzedawca prześle Konsumentowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument może sformułować w następujący sposób (zachowanie poniższej formuły nie jest jednak obowiązkowe):

Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży

Nazwa Sprzedawcy: ……………………………………………

Adres Sprzedawcy: ……………………………………………..

e-mail Sprzedawcy: …………………………………………….

Niniejszym odstępuję/-jemy (*) od zawartej przez(e) mnie/nas (*) umowy zakupu następujących Towarów: ____________________________________________________

Zamówione w dniu (*)/otrzymane w dniu (*) ____________________________________

Imię i Nazwisko Konsumenta/-ów: ____________________________________________

Adres Konsumenta/-ów: ____________________________________________________

Podpis Konsumenta/-ów (tylko w przypadku oświadczeń w formie papierowej):_______________________

Data: ___________________________________________________________________

(*) niepotrzebne skreślić

  1. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą.

  2. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszelkie otrzymane płatności związane z Umową sprzedaży, od której Konsument odstępuje, w szczególności Cenę Towaru oraz koszt dostawy, przy czym w zakresie zwrotu kosztów dostawy Sprzedawca obowiązany jest zwrócić tylko koszt zwykłego, najtańszego sposobu dostarczenia Zamówienia, oferowanego przez Sprzedawcę. Bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Towaru, stanowiące następstwo odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży, ponosi Konsument.

Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, które ponosi Klient przy odstąpieniu od Umowy sprzedaży mogą obejmować w szczególności:

      1. usługi załadunku Towaru na pojazd ciężarowy

      2. usługa transportu do magazynu Sprzedawcy z którego Towar został wydany.

Sprzedający informuje, że bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w przypadku towarów dostarczanych transportem ciężarowym mogą okazać się wysokie i szacunkowo mogą one przekroczyć należność za usługę transportową realizowaną przez Sprzedającego. Sprzedający nie organizuje zwrotu Towarów. Koszty załadunku towaru, w zależności od jego rodzaju i masy mogą jednorazowo wynieść około 1500 do 2000 złotych (wartości orientacyjne), a koszt transportu zwrotnego do magazynu, z którego nadano Towar uzależniony jest od masy transportowanego towaru oraz odległości, przy czym koszty transportu pojazdem ciężarowym na dystansie 100 km mogą wynieść około 1000 złotych (wartości orientacyjne).

  1. Sprzedawca dokona zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym Ceny Towaru oraz kosztu dostawy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wysłanego przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej. Zwrot płatności nastąpi tym samym kanałem płatności, jakiego Konsument użył celem zapłaty za Towar, o ile Sprzedawca i Konsument nie uzgodnią inaczej. Zgodnie z art. 32 ust. 3 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.), Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  2. Konsument, który odstąpił od Umowy sprzedaży, ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towarem przed jego upływem. Zwracany Towar powinien zachować stan niewykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru Towaru, jego cech i funkcjonowania.

  3. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży:

    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; Sprzedawca informuje, że w przypadku, gdy Towar w postaci kruszywa sprzedawanego luzem jest rozładowywany na nieutwardzone podłoże lub po rozładowaniu rozprowadzony na takie podłoże – może dojść do pomieszania Towaru z innymi substancjami, co skutkuje wyłączeniem prawa do odstąpienia od umowy. W celu uniknięcia utraty prawa do odstąpienia od Umowy – Sprzedawca zaleca rozładowywanie produktu na utwardzone podłoże zabezpieczone plandeką.

    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

    7. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  4. Uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym § 9, przysługują również Klientowi będącemu osobą fizyczną zawierającemu umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  5. Sprzedawca zastrzega, że dany Towar stanowiący osobną pozycję Zamówienia, ze względu na to że pochodzi z jednej partii i posiada jednakowe właściwości – sprzedawany jest jako całość i nie jest możliwe odstąpienie od zamówienia obejmującego jedynie część Towaru dostarczonego w ramach danej pozycji Zamówienia.

§10 WADY TOWARU. REKLAMACJE.

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad.

  2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, na zasadzie rękojmi, za wady fizyczne lub prawne Towaru zakupionego przez tego Klienta. W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się przepisy zawarte w artykułach 556-576 kodeksu cywilnego, z uwzględnieniem art. 5564 oraz 5565 kodeksu cywilnego.

  3. Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny, usunięcia wady, wymiany wadliwego produktu na nowy lub odstąpienia od Umowy sprzedaży. Niniejsze uprawnienie przysługuje również Klientowi będącemu osobą fizyczną zawierającemu umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  4. Klient może zgłaszać reklamacje i informacje związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Sprzedawcę Umowy sprzedaży, w tym wadami Towaru, lub świadczeniem usług drogą elektroniczną określonych w Regulaminie w dowolnej formie, w tym w szczególności drogą elektroniczną na kamienieogrodowe@vioma.com.plkamienieogrodowe@vioma.com.pl lub drogą pocztową na adres Sprzedawcy, Vioma Sp.z o.o. , ul. Grunwaldzka 3/2 77-200 Miastko

  5. Celem sprawnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego powinno ono zawierać:

    1. Dane zgłaszającego reklamację (imię i nazwisko/nazwę i adres Klienta, Adres Elektroniczny);

    2. Opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji;

    3. Oczekiwania Klienta co do sposobu zaspokojenia żądania reklamacyjnego;

    4. Dowód zakupu, jeśli reklamacja dotyczy zamówionego Towaru.

  6. W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych dotyczących wad Towarów, Klient ma obowiązek dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy, a na żądanie Sprzedawcy – umożliwić również zbadanie Towaru na miejscu jego składowania. W wypadku Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

  7. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go dalszych działaniach związanych z rozpatrywaną reklamacją.

  8. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta koszty wymiany lub naprawy Towaru ponosi Sprzedawca. Sprzedawca zastrzega, że ze względu na konieczność organizacji transportu ciężarowego w celu odbioru wadliwego Towaru – odbiór Towaru realizowany jest bez zbędnej zwłoki w terminie nie dłuższym niż 21 dni roboczych.

  9. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na Adres Elektroniczny podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie dnia 10.02.2025

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany postanowień Regulaminu, bez konieczności uzasadniania przyczyn takiej zmiany, i jednocześnie zobowiązuje się do informowania Klienta o każdorazowej zmianie Regulaminu poprzez umieszczenie jednolitego tekstu Regulaminu na stronie vioma.pl/regulamin-sklepu. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu – zamówienia takie są realizowane według postanowień Regulaminu obowiązującego w dacie składania zamówienia.

  3. Zmiany dokonane w Regulaminie wchodzą w życie z upływem 7 dni od momentu udostępnienia ich treści na stronie vioma.pl/regulamin-sklepu. W razie gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu ma obowiązek zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem

  • Zarejestruj się

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło